Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Kiosk z zapiekankami zostanie rozebrany?
Oszukani na co najmniej 317 tys. zł. Urszula W. zatrzymana
Budzimy Jagodę
Przyznała się do winy, najbliższe miesiące spędzi w areszcie
home > Start > Aktualności > Wpływ paliwa morskiego na transport drogowy
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2017.07.17 12:43 | aktualizacja: 2017.07.17 12:43

Wpływ paliwa morskiego na transport drogowy

Poprzez spalanie paliw kopalnych zawierających siarki uwalnia się toksyczny dwutlenek siarki, który jest głównym zanieczyszczeniem powietrza. Ponieważ statki są głównym źródłem dwutlenku siarki, Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) i Unia Europejska od kilku lat wspólnie pracują nad nowym ustawodawstwem.
Wpływ paliwa morskiego na transport drogowy
Wpływ paliwa morskiego na transport drogowy

Obowiązująca od 1 stycznia 2015 r. Nowa dyrektywa europejska (2012/33 / UE) wymaga drastycznego ograniczenia emisji siarki ze wszystkich statków działających na morzach północnych. Nowe ustawodawstwo wymusza na wszystkich promach na Morzu Północnym, Morzu Bałtyckim i Kanale Angielskim, aby używać paliwa o zawartości siarki wynoszącej zaledwie 0,1% w stosunku do obecnego poziomu 1% - lub zastosować alternatywne rozwiązania, które osiągną taki sam skutek.

Aby dostosować się do obowiązku redukcji emisji dwutlenku siarki, operatorzy mogą zdecydować się na użycie oleju napędowego z ropy naftowej zamiast oleju opałowego. Koszty oleju okrętowego są o 50% wyższe niż olej opałowy, który eksploatują obecnie operatorzy statków. Poza tym, obecna globalna podaż olejów okrętowych jest niższa od ciężkiego oleju opałowego, co może prowadzić do wzrostu cen. Z drugiej strony, jeśli rafinerie decydują się na wsparcie zwiększonego zapotrzebowania na olej gazowy morski, doprowadzi to do niższej podaży i wyższych cen innych paliw, takich jak olej napędowy, co jest niekorzystnym skutkiem dla transportu drogowego.

Operatorzy statków mają również możliwość korzystania z paliw alternatywnych, ale wymaga to kosztownych konwersji istniejących statków. Wykorzystanie urządzeń filtrujących do rozcieńczonych emisji gazów spalinowych jest również bardzo drogie i zajmuje dużo miejsca, co czyni go nieefektywnym dla mniejszych statków. Niezależnie od rozwiązania przyjętego przez przewoźników promowych, wzrost kosztów operacyjnych zostanie przekazany w całości klientom frachtu i pasażerom.

Wyższe ceny promów, zamykanie tras i zmniejszenie częstotliwości żeglugi będą miały bezpośredni szkodliwy wpływ na cały sektor transportu drogowego według firm promowych. Istnieje realna szansa, że ​​przebieg drogi wzrośnie z powodu zamknięcia trasy lub zmniejszenia częstotliwości żeglugi, co doprowadzi do dalszego zatłoczenia na europejskich drogach.

Chociaż dokładne konsekwencje finansowe dla sektora transportu drogowego nie są jeszcze zrozumiałe, nieuniknione jest zwiększenie kosztów transportu dla nadawców - do Wielkiej Brytanii i Irlandii, począwszy od stycznia 2015 r.

Obok przewidywanego wzrostu kosztów transportu międzynarodowego w transporcie drogowym na poziomie 1,8% w 2015 r. W porównaniu z 2014 r., NIWO (krajowa i międzynarodowa organizacja przewozu dróg) spodziewa się wzrostu stawek za transport w wysokości 3,6% w związku z nowymi przepisami dotyczącymi siarki opublikowanymi w rocznym NEA Raporcie (innymi słowy - łącznie 5,4%).

Aby dowiedzieć się więcej o kwestiach związanych z transportem i spedycją, zapraszamy na stronę internetową naszej firmy spedycja Gdynia

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Wpływ paliwa morskiego na transport drogowy, 0 out of 5 based on 0 ratings
Udostępnij:   Śledzik   Facebook   GG   Twitter   Blip
Red. dodany
 
Odsłon: 420
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (2)

Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
5ab-0aa
~ Jaś  Olej gazowy, olej okrętowy, olej napędowy, olej opałowy-czy wy idioci czytacie to co napisaliście?
18 lipca 2017
+1
-0
95a-08e
~ sara  A gdzie można się dowiedzieć jakie będą konsekwencje jeżeli nie zostaną wprowadzone zmiany które Unia wymusza?
18 lipca 2017
brak ocen
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA

Przeczytaj również

Ostatnie komentarze

REKLAMA
REKLAMA
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl
Mapa strony | Zapytania Google | Recepcja | Google+ | Zamojska.pl