Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Wniosek o upadłość spółki Arion Szpitale
Oświadczenie zarządu spółki Arion
Jeden 15-latek zmarł, drugi w szpitalu [AKTUALIZACJA]
Gaz w mieszkaniu. Strażacy siłą otworzyli drzwi
home > Start > Kraj > Bursztynowy Korytarz Kolejowy
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ
2017.12.05 16:24

Bursztynowy Korytarz Kolejowy

Trwają pracE nad uruchomieniem nowego korytarza połączeń towarowych. Linia będzie przebiegać przez Warszawę a granicę polsko-białoruską, a także przez rejon Katowic i Krakowa a ośrodkami na Słowacji, Węgrzech i w Słowenii.
Bursztynowy Korytarz Kolejowy
Bursztynowy Korytarz KolejowyFot. MIB

W Brukseli podczas posiedzenia Rady ds. Transportu, Telekomunikacji i Energii ministrowie Polski, Słowacji, Węgier i Słowenii podpisali Memorandum ws. Bursztynowego Korytarza Kolejowego.

Jak podkreśla Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, projekt będzie miał wpływ na rozwój połączeń towarowych między Warszawą a granicą polsko-białoruską, a także rejonem Katowic i Krakowa a ośrodkami na Słowacji, Węgrzech i w Słowenii.

?Korytarz ma stanowić uzupełnienie połączeń istniejących obecnie korytarzy w poszczególnych krajach, w szczególności zapewni połączenie korytarzem towarowym Polski i Węgier? ? czytamy w komunikacie MIB.

Po 2026 r. główną trasą, którą pociągi korzystające z Korytarza Bursztynowego będą przewozić towary z Polski na południe będzie projektowana linia kolejowa Podłęże ? Szczyrzyc ? Tymbark/Mszana Dolna prowadząca do kolejowego przejścia granicznego Muszyna ? Plavec na polsko-słowackiej granicy państwowej.

Według resortu infrastruktury, inicjatywa ma dla Polski duże znaczenie także w kontekście obsługi transportowej z Dalekiego Wschodu do Europy i odwrotnie. Oba punkty końcowe korytarza wpisują się w te plany.

?Dla Chin priorytetem wydaje się połączenie morskie z Europą Południowo-Wschodnią (porty w Pireusie, Barze, Koprze), ponieważ jest o kilka dni żeglugi i ok. 8 tys. km krótsze niż do portów Europy Północnej)? ? uważa MIB.

Według resortu, z portów Europy Południowej może być prowadzona dystrybucja m.in. do Europy Środkowej, Zachodniej oraz Skandynawii.

?Polskim priorytetem powinien być udział w łańcuchach logistyczno-transportowych na szlakach łączących nasz kraj z basenami Morza Egejskiego i Morza Czarnego? ? podkreśla MIB.

Źródło: MIB

jma/

PAP
REKLAMA
Udostępnij:   Śledzik   Facebook   GG   Twitter   Blip
PAP dodany
Forum  forum (0)    
Odsłon: 68

Waszym zdaniem (0)

Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA

Ostatnie komentarze

REKLAMA
REKLAMA
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl
Mapa strony | Zapytania Google | Recepcja | Google+ | Zamojska.pl