Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  

Przeczytaj:
Pedofil z powiatu aresztowany na 3 miesiące
Najlepsza koncepcja wybrana
Granat w zalewie. Policja ewakuowała ludzi [AKTUALIZACJA]
Poseł straci immunitet?
home > Start > Aktualności > Śluzy rowerowe w Biłgoraju - co to jest?
Rozmiar tekstu:
AAA
BIŁGORAJ BIŁGORAJ
2017.05.16 17:05

Śluzy rowerowe w Biłgoraju - co to jest?

Na ulicach Długiej i Bohaterów Monte Cassino powstały śluzy rowerowe. Jest to nowe rozwiązanie przyjazne rowerzystom. Niestety wielu kierowców nie do końca wie, jak zachować się na "czerwonym polu przed skrzyżowaniem".
Śluzy rowerowe w Biłgoraju - co to jest?
Śluzy rowerowe w Biłgoraju - co to jest?

Śluza rowerowa to część jezdni na wlocie skrzyżowania. Jest przeznaczona dla rowerzystów, którzy zajmują miejsce na dowolnym pasie jezdni przed samochodami. Zatem nie mogą się na niej zatrzymywać auta. To nowe rozwiązanie funkcjonuje, jak na razie, w niewielu miastach. - Śluza rowerowa jest nowością w prawie drogowym i jej zastosowanie zostało określone w rozporządzeniu ministra infrastruktury i rozwoju z dnia 3 lipca 2015. Śluzy w Biłgoraju, to nowatorskie rozwiązanie w naszym regionie, bo śluzy rowerowe powstały jedynie w Lublinie. Ułatwiają one rowerzystom skręt w lewo na skrzyżowaniu, zwiększają widoczność i poprawiają bezpieczeństwo. Kierowcy aut po zapaleniu zielonego światła mają obowiązek przepuścić przodem rowerzystów, aż opuszczą oni skrzyżowanie. Dopiero wówczas mogą ich wyprzedzić zachowując bezpieczną odległość min. 1 metra - wyjaśnia Leszek Grabowski z inicjatywy "Biłgoraj Rowerem" i dodaje, że takie rozwiązanie powinno zostać zastosowane także na głównej ulicy Biłgoraja.

Na razie śluzy rowerowe zostały umieszczone na drogach powiatowych - ulicy Długiej i Bohaterów Monte Cassino. Są tam także pasy rowerowe. Niestety wielu kierowców nie wie, że śluzy rowerowe są przeznaczone tylko dla rowerzystów. Często samochody zatrzymują się przed światłami na śluzach - czyli na czerwonym polu przy wlocie na skrzyżowanie. Jak informuje Zarząd Dróg Powiatowych przy śluzach rowerowych będzie jeszcze domalowane oznakowanie poziome. - Uzupełnienie oznakowania poziomego jest w trakcie realizacji, pasy rowerowe (w miejscach niebezpiecznych pomalowane na czerwono) będą uzupełnione o symbole P-23 (rowery). Śluzy rowerowe będą wyposażone również w linie P-14, które jasno będą wskazywały linię zatrzymania dla pojazdów. Warunki pogodowe przerywają nam prace - mówi Maria Góralska dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Biłgoraju.

Jak maja się zachować kierowcy dojeżdżając do skrzyżowania ze śluzą rowerową? Przede wszystkim nie mogą się na niej zatrzymać. Mają obowiązek przepuścić przodem rowerzystów, aż opuszczą oni skrzyżowanie. Natomiast rowerzyści znajdujący się w śluzie rowerowej i skręcający w lewo powinni ustawić się w lewej części śluzy, jadący na wprost - w części środkowej, a skręcający w prawo - przy prawej krawędzi jezdni.

RED.
REKLAMA
Oceń:
4 głosy
Śluzy rowerowe w Biłgoraju - co to jest?, 5.0000 out of 5 based on 4 ratings
Udostępnij:   Śledzik   Facebook   GG   Twitter   Blip
RED. dodany
 
Odsłon: 16050
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (67)

Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
649-c7d
~ fff  Przejchałem się dziś Długą/BMC rowerem, jedzie się super, bezpiecznie komfortowo, tyle, że rowerzystów tam tyle co nic. Aut niewiele (bo po co mają się tam pchać jak Koścuszki to nasza miejska trasa transytowa N-S).
/
W Drugą stronę jechałem Kościuszki, istny horror, wyprzedzanie rowerzystów przy wyspekach, spychanie do krawężnika, wszystkim kierowcom się spieszy. Ruch aut ogromny. Rowerzyustów na jezdni niewielu, 90% jedzie chodnikami, bo się zwycajnie boi wjechać na tę miejską tranzytową trasę średnicową.
/
To pokazuje idiotyzm projektantów i naszycy "betonowych" urzędników odpowiedzialnych za infrastrukturę transportową.
/
Wszystko powinno być odwrotnie.
Na Długiej/BMC lewoskręty i inne udogodnienia pozwalające na sprawny przejazd autem z Rynku do Puszczy.
Natomiast na Kościuszki pasy rowerowe, śluzy rowerowe, wyniesione przejścia dla pieszych i inne udogodnienia dla pieszych i rowerzystów, co by skłoniło większość kierowców chcących przejechać z jednego końca miasta na drugi do wyboru innej drogi (JP2, DŁuga/BMC).
16 maja 2017
+33
-4
556-c64
~ abc  Ale o co krzyk?
Przecież to nie jest obecnie żadna śluza rowerowa?
Ot zwykły kawałek pasa jezdni pomalowany na czerwono i tyle.
Aby była to śluza rowerowa i kierowcy mieli obowiązek się do niej stosować musi być prawidłowo oznakowana.
Żaden policjant obecnie nie ma prawa wystawić mandatu za zatrzymanie w tym miejscu, bo nie ma w PoRD takiego przepisu jak: "zakaz zatrzymania pojazdu przed skrzyżowaniem na części pasa ruchu pomalowanego czerwoną farbą"
16 maja 2017
+28
-7
Wszystkie komentarze
9b0-fbb
~ trzeba było  Skoro chodnik na ul. Kościuszki za wąski , żeby część [przeznaczyć dla rowerzystów, to trzeba było go odpowiednio zaprojektować. Fakty są takie, że teraz po tym rzekomo niewystarczająco szerokim chodniku i tak jeżdżą ludzie na rowerach. Dla ew. samobójców jest jazda rowerem po zapchanej samochodami jezdni ( i to nierzadko z brawurowym zachowaniem siedzących za kierownicą aut).
19 maja 2017
+2
-1
2b4-7eb
~ fiufiu  do ~ trzeba było  No i właśnie to jeżdżenie po chodniku jest problemem, a ty chcesz zalegalizować problem. Genesis problemu to nie są rowerzyści tylko właśnie kierowcy. Oczywiście tylko pojedyncze przypadki, którymi powinna zająć się policja. Tak naprawdę pisanie o samobójcach na jezdni jest wielkim przegięciem. Sam jeżdżę tylko po jezdni a uwierz mi nie mam skłonności samobójczych. Problemem na Kościuszki jest brak infrastruktury rowerowej, ale też mentalność niektórych kierowców (naprawdę są to pojedyncze przypadki) do dzielenia się jezdnią. Argumenty za jazdą po jezdni: Ogólnie jest duża poprawa, jeśli chodzi o kulturę kierowców, ludzie są bardziej uświadomieni. Po jezdni jeździ się szybciej, niż po chodniku - lepsza nawierzchnia, brak krawężników, uporządkowany i przewidywalny ruch pojazdów. Zupełnie odwrotnie jest na chodniku.
19 maja 2017
+2
-2
6ea-9da
~ Avee-jaaaaaa  strach lodowke otworzyc , boje sie ze masa krytyczna wyskoczy:)) ze sluzami :)
18 maja 2017
+6
-4
2b4-7eb
~ fiufiu  do ~ Avee-jaaaaaa  No to została Ci się już tylko szeroka kanapa u specjalisty. :)
19 maja 2017
+2
-4
6ea-9da
~ ave-jaaaa  do ~ fiufiu  jaki nik takli wpis , jada i kreca ,kolo obok kol kierownic aobok kierownicy pedal obok pedala;)
30 czerwca 2017
brak ocen
543-164
~ pilne - dla bezpieczeństwa  Kompletnym absurdem jest upieranie się, żeby nie przeznaczać połowy chodnika na ul. Kościuszki na rowery. Chodnik jest dość szeroki, pieszych coraz mniej, bo coraz więcej mieszkańców wozi du.ska autami, zapychają nimi jezdnię, dlatego bardzo ryzykowna jest jazda jezdnią rowerem. Gdyby chodnik był podzielony, zapewniłoby to bezpieczeństwo zarówno pieszym jak i rowerzystom. Trudno to zrozumieć?
18 maja 2017
+2
-5
ab6-a82
~ Trololo  do ~ pilne - dla bezpieczeństwa  Trudo zrozumieć irracjonalną propozycję w dodatku niezgodną z prawem.
18 maja 2017
+5
-2
0dc-fb7
~ .  do ~ pilne - dla bezpieczeństwa  Taka dyskusja nie ma sensu.
Wydaje się, że chodnik jest szeroki, ale tylko miejscami.
Przepisy są nieubłagane, chodnik musi mieć minimum 1,5m (część dla pieszych), ścieżka rowerowa minimum 2m, więc wychodni 3,5m. Idź na miasto i zobacz, że jest sporo miejsc w których chodnik jest węższy niż 3,5m. W tych miejscach nie można by go podzielić. Więc wyszło by takie coś, że co 100-150 metrów kończył by się podzielony chodnik (dla pieszych i rowerzystów), a zaczynał tylko dla pieszych, bo za wąski na podział i za chwilę na odwrót.
Przepisy są nieubłagane i żaden urzędnik czy osoba odpowiedzialna za drogi nie wprowadzi rozwiązania niezgodnego z przepisami.
O takim czymś to trzeba było myśleć na etapie projektowania i budowy Kościuszki, teraz to już "musztarda po obiedzie".
Bez kolejnej przebudowy nie da rady wyznaczyć ścieżek rowerowych na chodniku.
18 maja 2017
+4
-1
674-581
~ nawiasem mówiąc  do ~ .  Zwróć uwagę, ile aut parkuje na chodnikach w mieście, wymuszając na pieszych, by obchodzili auta dookoła, wcale nierzadko po jezdni. I kierowców tych aut nie obchodzi ani 3,5 ani nawet 1,5 m. Nic ich nie interesuje. Tylko to, by zaparkować tam, gdzie im wygodnie, a przepisy mają w d..... Nie tak jest w Biłgoraju?
19 maja 2017
+3
-0
0ca-8e5
~ .  do ~ nawiasem mówiąc  Tu się zgadzam całkowicie i niestety wielka "zasługa" policji i straży miejskiej w tym. Jak to mówią: "nie ma kary, nie ma miary".
Policja praktycznie na reaguje na takie zachowania, to czego się mają bać?
19 maja 2017
+2
-0
543-164
~ obiektywnie  Miasto traci swój urok, przez te żelazne smrody w nadmiarze na czterech kółkach. Fuj! Zamiast spacerów na zdrowie, wożą te swoje cztery litery, jak by to była Bóg wie jak wielka aglomeracja.
18 maja 2017
+5
-3
ee7-073
~ ot i mundry albo mundra  do ~ obiektywnie  sie doezwało , jak sam idzie na spacer do marketu albo galeryji to mu nie przeszkodzo zamiast isć na spacerea do parku , ale samochody mu przeszkadzajo mimo że tyłsko 100 metrów do kościoła wozi a rebionko 200 metrów do uczelni
18 maja 2017
+0
-5
ead-960
~ Jacek  Przez te wasze udogodnienia Biłgoraj się zapchał całkowicie!!!!!! A jeszcze do tego 95% rowerzystów nie zna przepisów o ruchu drogowym więc po h** wam te udogodnienia jeżeli nie potraficie z nich korzystać!!!!!!!!!!!!!
18 maja 2017
+5
-4
2b4-7eb
~ fiufiu  do ~ Jacek  Biłgoraj się zapycha przez nadmierną ilość samochodów. Przez tych, którzy pchają się na siłę w środek miasta chociaż i tak wiedza że jest ciasno. Wg niektórych to taki symbol rozwoju - stanie w koreczku na Kościuszki. Biłgoraj jest zapchany samochodami, a nie rowerami.
19 maja 2017
+4
-1
2d4-bf2
~ aaaaaaaaa  wyznaczyc pasy dla rowerow na chodniku przy kosciuszki ulica strach jezdzic samochody spychaja rowery na kraweznik !!!!!!
18 maja 2017
+7
-3
2b4-7eb
~ fiufiu  do ~ aaaaaaaaa  Pomysł niedorzeczny i nieracjonalny, nie dość bo niezgodny z prawem.
Jeśli spychają cię na krawężnik? Mnie jakoś nikt jeszcze nie zepchnął, a jeżdżę regularnie rowerem. Zdarzy się od czasu do czasu jakiś popapraniec, który wyprzedza bez zachowania przepisowej odległości, ale to rzadkość. Naprawdę znakomita większość kierowców jeździ dobrze, a na jezdni jest wygodniej niż na chodniku i piesi czują się bardziej komfortowo. Także zostawmy chodniki pieszym, a rowerzystów zaprasza się na jezdnię.
18 maja 2017
+3
-1
4a2-5f5
~ abc  Te zdjęcia z artykułu już nieaktualne.
Dziś domalowano brakujące oznakowanie i są już prawdziwe śluzy i teraz każdy kierowca ma obowiązek je respektować.
17 maja 2017
+4
-1
dca-e7d
~ pol  Kiedy śluzy dla motocykli ?
Chyba że oni są inni !!
ps do rowerzystów może trochę mniej tego waszego pajacowania i domagania się wszystkiego dla WAS bo ludzie jak widać po komentarzach co raz mniej Was lubią !
ps2 i nauczcie tych gamoni co jeżdżą po chodnikach (70% społeczeństwa) do czego te wasze udogodnienia służą albo niech się weźmie za to policja
17 maja 2017
+6
-3
674-581
~ nawiasem mówiąc  do ~ pol  Sam jesteś gamoń, wielki motocyklista się znalazł, który ludzi obraża. Bo co, stać cię na motocykl, to już krzywym oczkiem gapisz się na rowerzystów??? Uważasz się za kogoś lepszego? Rowerzyści nie jeżdżą przynajmniej na jednym kole po Kościuszki, jak to ostatnio jakiś twój koleś motocyklista się popisywał. I kto w takim wypadku jest tu większym zagrożeniem dla uczestników ruchu drogowego? Poprzewracało się wam we łbie. Współczuję. Zaznaczam, że jeżdżę zarówno autem, jak też rowerem po mieście. Wolę rowerem, bo sprawniej i nierzadko szybciej docieram do celu.
19 maja 2017
brak ocen
4a2-5f5
~ bbb  do ~ pol  Po co motocyklistom śluzy?
nawet jak by były to by się ustawiali pół metra za śluzą na krawędzi przejścia dla pieszych, aby zyskać te 0,2 sekundy po zmianie świateł. Im się zawsze spieszy, szczególnie w terenie zabudowanym.
Przecież już teraz mają swoje "śluzy", bo omijają auta stojące na czerwonym i zatrzymują się na początku przejścia dla pieszych, aby mieć lepszą pozycję startową dla swojego rajdu po zmianie świateł.
17 maja 2017
+3
-0
2b4-7eb
~ fiufiu  do ~ pol  Słabe to co piszesz. Co to za podziały na WAS i na ludzi? A ci oni, ci źli wg Ciebie rowerzyści to kosmici z innej planety? Przylecieli tu w goście i się domagają wszystkiego? Na prawdę tak uważasz? Co to za podziały? Ludzie NAS nie lubią? Jakiś raport z OBOP? Z tych komentarzy wywnioskowałeś tutaj poniżej? Na ponad 10 tys wyświetleń artykułu kilku hejterów, którzy nawet zdania nie potrafią sklecić sensownego? Jakiś zaledwie ułamek procenta mieszkańców. Analityk od siedmiu boleści.
17 maja 2017
+5
-4
543-164
~ rozsądek  Wydaje mi się, że wielu ludzie nic nie wie o tym nowym oznakowaniu na czerwono. Dobrze, że media o tym piszą. Pomysł dobry, w niewielkim Biłgoraju mieszkańcy powinni częściej jeździć na rowerach niż samochodami,bo to zdrowiej i taniej. Rowerzystów nie należy dyskryminować, popieram pomysł, żeby na ul. Kościuszki, połowę chodników przeznaczyć na jazdę rowerami, co wymaga odpowiedniego oznakowania.Na tej ulicy na jezdni jest zbyt niebezpiecznie, więc ludzie jeżdżą po chodnikach, czas najwyższy podzielić chodnik na dwie części, np. czerwonym pasem pośrodku, następnie na części od strony jezdni namalować oznakowanie rowerowe. Pieszym zostanie druga połowa i będą się czuć bezpieczniej zarówno piesi jak i rowerzyści. Oczekujemy tego.
17 maja 2017
+5
-1
2b4-7eb
~ fiufiu  do ~ rozsądek  To prawda, że Biłgoraj jest tak mały, że wszędzie można dojechać rowerem bez większego wysiłku. Rower ma wiele zalet, cena, mobilność, nie ma problemu z parkowaniem w centrum, pozwala na minimum ruchu, czyli element prozdrowotny. Jednakże dzielenie chodników to niedorzeczność. Zupełny brak zrozumienia problemu w danej materii. Po 1. chodnik to chodnik nie jezdnia, tutaj pieszy ma czuć się bezpieczny. Po 2. takim pójściem na łatwiznę nie zachęcisz mieszkańców do częstszego używania rowerów, a wręcz może stać się odwrotnie. Po 3. tylko zdecydowana edukacja i zdecydowane działania policji wobec niesfornych kierujących samochodami, przy jednoczesnym rozwijaniu infrastruktury rowerowej i promowaniu przez miasto roweru i edukacji młodych rowerzystów dać może pozytywne efekty. Zapamiętajmy, że młodzi rowerzyści to przyszli kierowcy. Nowoczesna edukacja komunikacyjna w szkołach, może przynieść efekty.
Dzielenie chodnika i tak już wąskiego i dopuszczanie na nim ruchu pojazdów (rower to pojazd) jest z założenia patogenne i konfliktogenne. Do takich sytuacji dochodzi na Zamojskiej i Poniatowskiego, z tym, że tam jest bardzo szeroko i niespecjalnie dużo pieszych. Kościuszki ze swoją specyfiką głównej ulicy (handel, usługi) z założenia generuje duży ruch pieszy i łączenie tych dwóch sposobów poruszania się było by dużym błędem, niedopuszczalnym wręcz.
17 maja 2017
+6
-1
01e-7d1
~ pol  do ~ fiufiu  Słaby to jesteś Ty !!
Jak ktoś wyrazi swoje zdanie i nie jest po WASZEMU to wielki hejter i wszyscy WAS kochają!!
Żyj sobie dalej w takim przekonaniu.
17 maja 2017
+4
-6
34b-f09
~ rower  zróbcie to na Sikorskiego bo mi się pałętaja przed maską i już ze ścieżki zjeżdżają 100 m przed krzyżówka a kierowcy trąbią
17 maja 2017
+1
-4
ff0-3a3
~ kierowiec  przed śluzą powinna być linia warunkowego zatrzymania więc tam żaden kierowca nie popełnił błędu "heniu"
17 maja 2017
+2
-3
f2f-557
~ jat ja  W UK to działa tak, zę najpierw jest zielone dla rowerzystów żeby mogli bezpiecznie ruszyć potem jada auta, czy uwzględnili to w sygnalizacji świetlnej? :) ale fajnie że coś takiego jest :)
17 maja 2017
+2
-2
2b4-7eb
~ fiufiu  Uwielbiam czytać komentarze kierowców, którzy w życiu nie przejechali rowerem w ruchu miejskim ani kilometra :) Zawsze są tacy chętni do błyskotliwych porad i pełni wstecznego entuzjazmu do dzielenia jezdni i nowoczesnych rozwiązań. Wasza mądrość aż kapie z tych przemyślanych i konstruktywnych komentarzy. Można by sparafrazować klasyka: "Biłgoraj to nie wieś aby jeździć po nim rowerem." Śluzy rowerowe wprowadzone do polskiego prawa nowelą ustawy Prawo o Ruchu Drogowym z 2011 roku (D.U.2011.92.530). Także 6 lat temu i na kursach na PJ są omawiane.
Nie rozumiem też tego hejtu na nowe, dobre i bezpieczne rozwiązania które pomagają a nie szkodzą, maja dużo zalet, a żadnych wad. W praktyce dla kierowców nic się nie zmienia, po za tym, że kiedy przez sygnalizator nadawane jest czerwone światło muszą zatrzymać się 3 metry wcześniej. Tylko tyle. Czerwone malowania poprawiają widoczność. Trzeba zaznaczyć że śluza nie służy do przejeżdżania przez jezdnię z jednaj strony na drugą. Śluza to nie przejazd. Ulica Długa i BMC to droga publiczna i każdy użytkownik ma prawo czuć się na niej bezpiecznie. Czy to takie trudne do zrozumienia? Ile czasu jeszcze musi upłynąć aby powiatowi kierowcy to zrozumieli? Przestańcie marudzić i szukać draki z tego że dzieje się coraz lepiej w naszym mieście.
17 maja 2017
+12
-2
556-c64
~ abc  Ale o co krzyk?
Przecież to nie jest obecnie żadna śluza rowerowa?
Ot zwykły kawałek pasa jezdni pomalowany na czerwono i tyle.
Aby była to śluza rowerowa i kierowcy mieli obowiązek się do niej stosować musi być prawidłowo oznakowana.
Żaden policjant obecnie nie ma prawa wystawić mandatu za zatrzymanie w tym miejscu, bo nie ma w PoRD takiego przepisu jak: "zakaz zatrzymania pojazdu przed skrzyżowaniem na części pasa ruchu pomalowanego czerwoną farbą"
16 maja 2017
+28
-7
2b4-7eb
~ fiufiu  do ~ abc  już jest :) A kierofcy ;) jak by nie było
18 maja 2017
brak ocen
661-654
~ ozon  do ~ abc  ale przekrocz ciągłą linię i dostaniesz 300zet i 6pkt
17 maja 2017
+1
-1
6ea-9da
~ Wolf  i ku wa Zenek Loj namieszal masa bardzo k krytyczno komiczna , zakaz pedalowania powinien byc i h maja sciezki rowerowe wypad a ulic glownych poj bane z poplatanym za malo chyba ginie rowqezystow ,Larwa juz zaciera rece razem , z Mankiem Surma. nie wspomne o kaznodziejiach zlodziejach
16 maja 2017
+3
-13
674-581
~ ja  do ~ Wolf  Cham i burak, cyniczny łotr i ścierwo. Ręce opadają, że takie coś się odzywa w ogólnej dyskusji
19 maja 2017
brak ocen
0a2-3e0
~ też kierowca  do ~ Wolf  Pokazałeś, że jesteś zwykły cham
17 maja 2017
+8
-3
649-c7d
~ fff  Przejchałem się dziś Długą/BMC rowerem, jedzie się super, bezpiecznie komfortowo, tyle, że rowerzystów tam tyle co nic. Aut niewiele (bo po co mają się tam pchać jak Koścuszki to nasza miejska trasa transytowa N-S).
/
W Drugą stronę jechałem Kościuszki, istny horror, wyprzedzanie rowerzystów przy wyspekach, spychanie do krawężnika, wszystkim kierowcom się spieszy. Ruch aut ogromny. Rowerzyustów na jezdni niewielu, 90% jedzie chodnikami, bo się zwycajnie boi wjechać na tę miejską tranzytową trasę średnicową.
/
To pokazuje idiotyzm projektantów i naszycy "betonowych" urzędników odpowiedzialnych za infrastrukturę transportową.
/
Wszystko powinno być odwrotnie.
Na Długiej/BMC lewoskręty i inne udogodnienia pozwalające na sprawny przejazd autem z Rynku do Puszczy.
Natomiast na Kościuszki pasy rowerowe, śluzy rowerowe, wyniesione przejścia dla pieszych i inne udogodnienia dla pieszych i rowerzystów, co by skłoniło większość kierowców chcących przejechać z jednego końca miasta na drugi do wyboru innej drogi (JP2, DŁuga/BMC).
16 maja 2017
+33
-4
011-883
~ zxc  "Mają obowiązek przepuścić przodem rowerzystów, aż opuszczą oni skrzyżowanie."
Czyli teoretycznie jakby rowerzysta mógł skręcić w lewo dopiero na czerwonym świetle samochodów z naprzeciwka, to żaden samochód nie ma prawa przejechać przez skrzyżowanie.
16 maja 2017
+3
-3
2b4-7eb
~ fiufiu  do ~ zxc  Jeśli masz miejsce, aby wyprzedzić z prawej rowerzystę skręcającego w lewo to możesz to zrobić, oczywiście z zachowaniem bezpiecznej odległości. Nie widzę niczego problematycznego i zupełnie to nie ma nic wspólnego ze śluzami, tutaj działają zasady ogólne.
Idea działania śluzy rowerowej jest prosta, po zmianie świateł na zielone, rowerzyści którzy zajęli wcześniej miejsce w śluzie opuszczają skrzyżowanie jako pierwsi. Po co? A po to, że są przed Tobą i dzięki temu są widoczni (masz ich na oku). To Proste. Śluza to dobre rozwiązanie, sprawdzone w wielu miastach Europy i Polski. Śluza to nie "bazyliszek", ludu pracujący powiatu nie panikuj.
17 maja 2017
+2
-1
678-bb2
~ rowerzysta  do ~ zxc  polecam czytać ze zrozumieniem i zastanawiać się nad wypowiedzią każdy pojazd czy to rower czy auto czy bryczka z koniem muszą przepościć pojazd z naprzeciw poruszający się prosto czy w swoje prawo jeśli my skręcamy w lewo dopiero wtedy możemy przejechać natomiast pojazd za nami nie może nas wyprzedzić na skrzyżowaniu bo jest taki zakaz ogólny wyprzedania na skrzyżowaniach
16 maja 2017
+4
-6
fc6-cd7
~ antyrower  do ~ rowerzysta  No, ale nie możesz zatrzymać się na śluzie, więc musisz stać przed śluzą czyli przed skrzyżowaniem. W przypadku zwykłego skrzyżowania, wjeżdżasz na nie bo możesz się na nim zatrzymać.
17 maja 2017
+1
-1
2b4-7eb
~ fiufiu  do ~ antyrower  Jeśli nie masz możliwości opuszczenia skrzyżowania to nie wjeżdżasz na nie, znasz tą zasadę na pewno jeśli masz PJ. Ta sama zasada jeśli przed tarczą skrzyżowania jest PDP to też nie zatrzymujesz się na nim i analogicznie jest ze śluzą. To proste i bardzo łatwe. :)
17 maja 2017
brak ocen
fc6-cd7
~ antyrower  do ~ fiufiu  Znam zasadę, ale przy założeniu że mam możliwość zjazdu to na zwykłe skrzyżowanie mogę wjechać i tam poczekać. Ewentualnie mogę stanąć przed przejsciem dla pieszych i gdy cykl się konczy zdażyć na zielonym przejechać skrzyżowanie. W przypadku śluzy dochodzi pare dodatkowych metrow na ktorych stac nie wolno. Wg mnie śluzy są ok, ale są zdecydowanie zbyt długie. Zobacz na zdjęciu ile miejsca na niej zajmuje samochód, ile jeszcze śluzy jest wolnej. A rower jest krótszy od samochodu.
18 maja 2017
+1
-1
556-c64
~ .  do ~ rowerzysta  Zakaz jest, ale zapomniałeś napisać, że nie dotyczy skrzyżowań kierowanych (czyli między innymi takich z sygnalizacją świetlną).
16 maja 2017
+3
-4
eeb-685
~ w...  do ~ .  Co ty bredzisz? Chcesz powiedzieć, że jak masz zielone światło to wjezdzasz na skrzyżowanie widząc że jest korek np. Od SDH do gminy. Stajesz na środku i blokujesz prostopadlych przez kolejne dwa cykle. No i wcale się nie dziwię, że jest jak jest.
17 maja 2017
brak ocen
0ce-d3f
~ ja  raz dziennie ktoś skręci tam rowerem w lewo..... wspaniałe rozwiązanie
16 maja 2017
+4
-5
2b4-7eb
~ fiufiu  do ~ ja  udowodnij, a jeśli nawet to co? w ciągu roku to już 365 razy, także sporo
17 maja 2017
+3
-4
01e-7d1
~ top  A wezcie im w h pomalujcie całe drogi niech bogom nie przeszkadzają w jeździe zwykli ludzie.
Żenada.
Już usprawniliscie skrzyżowanie koło baltony likwidując lewoskręty teraz jeszcze śluz jakiś totalna patologią.
16 maja 2017
+18
-11
0a2-3e0
~ gdzie się śpieszysz?  do ~ top  Biłgoraj to nie tor wyścigowy, proponuję aby Policja częściej kontrolowała prędkość na ul. Długa - Monte Cassino i ul. Kościuszki.
17 maja 2017
+6
-1
f4a-2ae
~ as  do ~ gdzie się śpieszysz?  Policja niepotrzebna bo nie zawsze będą tam stali.Jest lepsze rozwiązanie.Fotoradary mierzące prędkość w obu kierunkach i sprawa załatwiona.Ulice lokalizacji Kościuszki,Polna,Długa,Poniatowskiego,Jana Pawła.
17 maja 2017
+4
-2
a09-8f6
~ asx  do ~ gdzie się śpieszysz?  Cegielniana
17 maja 2017
+3
-2
2b4-7eb
~ fiufiu  do ~ top  Straszne rzeczy lewoskrety znikły. Panie toż to jakaś sodoma i gomora. Krowy przestaną się cielić i mleka dawać. Słońce zajdzie na wschodzie a wejdzie na zachodzie. Koniec świata.
17 maja 2017
+6
-5
678-bb2
~ ....  do ~ top  za jakiego boga się uważasz trampku ? jeśli nie odpowiadają ci polskie prawa ruchu drogowego polecam przeprowadzkę może do chin albo meksyku ? proszę zrób to dla innych
16 maja 2017
+6
-3
375-d5d
~ Adela K.  Tak te śluzy są potrzebne w Biłgoraju jak granitowe krawężniki na Kościuszki. A z drugiej strony powinni je zrobić na chodnikach, bo większość rowerzystów jeździ właśnie po nich a nie po ulicy.
16 maja 2017
+11
-8
674-581
~ ja  do ~ Adela K.  Pani Adela pamięta kocie łby, czyli dawne drogi w Biłgoraju i nie może się pogodzić, że miasto zainwestowało w śluzy i granitowe krawężniki. I drabiniaste wozy wtedy jeździły. A teraz auta, motocykle i rowery, często w cenie dobrego auta. Pani Adelo kochana, trzeba się pogodzić, że miasto się zmienia, ładnieje i dba o bezpieczeństwo także rowerzystów. Co było kiedyś, było dobre kiedyś, a teraz mamy nowsze rozwiązania. I powinna się pani z tym pogodzić
19 maja 2017
brak ocen
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
REKLAMA
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA

Przeczytaj również

Ostatnie komentarze

REKLAMA
REKLAMA
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl
Mapa strony | Zapytania Google | Recepcja | Google+ | Zamojska.pl